اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

تجارت الکترونیک : گزارش نرخ تبدیل

سایتهایی تجارت الکترونیک که صرفا در فضای آنلاین فعالیت دارند فروش بیشتری داشته اند از شرکتهایی که هم سایت تجارت الکترونیک و هم مغازه فیزیکی دارند.
در میان 100 سایت تجارت الکترونیک آنلاین که برای این تحقیق در نظر گرفته شده اند، نرخ تبدیل سایت های تجارت الکترونیک به طور متوسط 4.9% بوده است، که برخی از این سایتهای تجارت الکترونیک مغازه فیزیکی هم داشته اند و برخی خیر.


هنگامی که به لیست 10 سایت برتر تجارت الکترونیک از لحاظ نرخ تبدیل نگاه می کنیم، در صدر جدول QVC قرار دارد با نرخ تبدیل 16.3% ( یعنی از هر 1000 بازدید کننده از این سایت، 163 تا از آنها خرید می کنند) و پس از آن Lands’ End با نرخ تبدیل 14.8% قرار دارد. فروشندگان گل آنلاین همچنین خوب عمل کرده اند و FTD.com با نرخ تبدیل 13.4% و proflowers.com با نرخ 11.8% در جمع 10 سایت برتر قرار دارند. غولهای تجارت الکترونیک، Amazon و eBay هم در این جمع با نرخ تبدیل 12.8% و 12.3% جای گرفته اند.

نکته جالب توجه اینست که بدانید تنها یکی از این 10 سایت برتر تجارت الکترونیک Coldwater Creek هست که مغازه فیزیکی قابل توجهی هم علاوه بر حضور آنلاین دارد و جای مغازه داران بزرگ در این میان خالی است. در واقع با اینکه ترافیک زیادی به سایتهایی که دارای مغازه فیزیکی هستند می آید، اما خرید از این شرکتها بیشتر به صورت فیزیکی انجام می گیرد

10 سایت برتر تجارت الکترونیک از لحاظ نرخ تبدیل

 سایت تجارت الکترونیک نرخ تبدیل (%)
 QVC  16.3
 Lands' End 14.8
 sportsmansguide.com 13.5
 FTD.com 13.4
 llbean.com 13.4
 Amazon  12.8
 Coldwater Creek  12.7
 eBay  12.3
 Yahoo! Shopping  12.1
 proflowers.com  11.8


  Source: Nielsen//NetRatings MegaView Online Retail, April 2005


ادامه مطلب ...

تجارت الکترونیک : کپی رایت

تجارت الکترونیک : کپی رایت

برای محافظت از فعالیت های مخترعانه، قانون کپی رایت در تجارت الکترونیک بوجود آمده است. خیلی از کاربران اینترنت ممکن است تعجب کنند که کپی رایت به چه معنی است وقتی که میلیونها نفر به اینترنت دسترسی دارند و هر اطلاعاتی در هر زمینه ای که بخواهند را می توانند بگیرند؟

قانون کپی رایت جلوگیری می کند از کپی برداری، پخش کردن نشان دادن و گرفتن کارهای مشابه از یک اثری که توسط قانون کپی رایت محافظت می شود.( نویسنده اثر می تواند حق کپی برداری را به شخص دیگری مانند انتشارات منتقل کند.) قانون کپی رایت بازدارنده بقیه افرادنیست که مستقلا همچنین اثر و یا ایده ای بسازند.معمولا قانون کپی رایت پس از مرگ نویسنده تا 50 سال بعد از آن پا بر جاست. اثراتی که توسط قانون کپی رایت محافظت می شود شامل اثرات ادبی (شامل برنامه های کامپیوتری)، اثرات موسیقیایی، پانتومیم و تئاتر، عکس و کارهای گرافیکی، مجسمه سازی، تصاویر متحرک و بقیه کارهای صوتی تصویری، ضبط صدا و کارهای معماری می شود. امروزه، ثبت یک اثر در قانون کپی رایت پیشنهاد می شود زیرا اگر کار خود را ثبت نکنید، هر کسی می تواند آنرا آزادانه منتقل کند و سودی به سازنده اثر نرسد.

عناصر اولیه یک اثر حالت و اصل بودن آن هستند. برای قانون کپی رایت، یک کار اصل در نظر گرفته می شود اگر که مستقلا ساخته شده باشد و از چیز دیگری کپی برداری نشده باشد. علاوه بر این، اصل بودن لزوما به معنای تک بودن و خاص بودن نیست، نمی توان قانون کپی رایت را به یک اثر نداد به این دلیل که شبیه اثر دیگری است. همچنین، قانون کپی رایت ایده و حقایق را شامل نمی شود.

خیلی از کاربران اینترنت ممکن است تعجب کنند که کپی رایت به چه معنی است وقتی که میلیونها نفر به اینترنت دسترسی دارند و هر اطلاعاتی در هر زمینه ای که بخواهند را می توانند بگیرند؟ این موارد را در رابطه با کپی رایت در اینترنت در نظر داشته باشید:

نویسنده یک پیغام در گروه های خبری شامل قانون کپی رایت می باشد. اگر چه که پست کردن دوباره پیغام معمول است، ما این شامل نقض قانون کپی رایت می شود مگر اینکه نویسنده این پیغام این اجازه را داده باشد. به همین لحاظ، خیلی از گروه های خبری از شما هنگام ثبت نام می خواهند که چنین حقی را به آنها بدهید.

عکس های دیجیتالی معمولا در اینترنت جابجا می شوند و پخش می شوند. سازنده اولیه اثر اگر که خود آنرا ساخته باشد و از جای دیگری کپی نکرده باشد شامل قانون کپی رایت می باشد و بقیه افراد که عکس را کپی می کنند، چاپ می کنند و پخش می کنند مشمول نقض قانون کپی رایت هستند.

نرم افزارهایی که در اینترنت کپی می شوند و پخش می شوند مشمول نقض قانون کپی رایت هستند.

نویسنده یک نامه الکترونیکی نیز در بیشتر موارد شامل حمایت قانون کپی رایت می باشد و افراد دیگر حق پخش و استفاده از آن نامه الکترونیکی بدون مطلع کردن نویسنده را ندارند.

با این حال، هنوزم که هنوزه، قانون کپی رایت در بعضی قسمتهای اینترنت نامفهوم هست و حرفی برای گفتن ندارد.بعنوان مثال، ذخیره و فرستادن ایمیل توسط یک ISP و یا Router مشمول نقض قانون کپی رایت می شود؟
لازم است در این دوره که در کشورمان ایران، مسئولین در حال ثبت قوانین حمایت کننده از پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و تجارت الکترونیک هستند، به این موضوع توجه کنند

بازاریابی تجارت الکترونیک: کالاهای سخت و کالاهای نرم

در بازاریابی تجارت الکترونیک به نرم افزارهای کامپیوتر، موزیک، اخبار و راه حل ها کالاهای نرم و یا کالاهای دیجیتالی گفته می شود. این نام گذاری در بازاریابی تجارت الکترونیک به این خاطر است که این کالا ها یا خدمات با واسط الکترونیکی مانند اینترنت قابل پخش شدن هستند.سایتهای تجارت الکترونیک که کالاهای نرم تولید می کنند، می توانند سریعا کالای خود را پخش کنند. این کالاها می توانند سریعا مورد استقبال افراد قرار گیرند، به خاطر اینکه مشتری در اینترنت در همان لحظه که خرید را انجام می دهد، کالا را در اختیار دارد.
سایت تجارت الکترونیکی که چیزهایی مانند سخت افزار کامپیوتر، البسه و یا کتاب می فروشد کالای سخت دارد. با اینکه خرید شما آنلاین انجام می گیرد، اما تحویل کالا باید بوسیله سرویس های پستی انجام گیرد.

 


در تجارت الکترونیک، چه محصول نرم باشد و چه سخت، می توان آنرا در اینترنت بازاریابی کرد وبه فروش رساند.

با توجه به تحقیقاتی که در سایتهای برتر تجارت الکترونیک انجام شده است، اکثر آنها کالاهای سخت می فروشند. بیشتر آنها کامپیوتر، تجهیزات شبکه و دستگاههای مخابراتی برای فروش دارند و تعداد کمی از آنها موسیقی و کتاب می فروشند.

آیا می توان گفت که در تجارت الکترونیک، فروش کالاهای سخت موفقیت آمیزتر از کالاهای نرم است؟

در واقع جواب در خود کالایی است که به فروش می رسد، نه صرفا این موضوع که کالا سخت است و یا نرم. به عنوان مثال لوازم خانه را در نظر بگیرید: کاناپه اتاق نشیمن یک کالای سخت است، همینطور خیلی سخت و هزینه بر حمل شود. اما کالاهای نرم چطور؟ اضافه بر این، باید توجه داشت که سرویس هایی مانند مدیریت پروژه آنلاین هم زیاد موفق نبوده اند.

برخی فاکتور های دیگر که موفقیت یک کالا را در سایتهای تجارت الکترونیک تحت تاثیر قرار می دهند از این قرارند:
پیچیدگی: آیا کار فیزیکی لازم است برای راه انداختن و یا سفارش کالا؟ بازاریابی آنلاین کالاهای پیچیده سخت است.
آیا برای فروش کالا لازم است که اطلاعات زیادی در اختیار مشتری قرار گیرد؟ اگر اینطور است این کالا را راحت می توان آنلاین فروخت.
ارتباط: آیا برای فروش کالا لازم است که حتما ارتباط فیزیکی وجود داشته باشد؟ اگر که این طور است فروش آنلاین این کالا سخت است