اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

به اشتراک گذاری اطلاعات با استفاده از وبلاگ(blog) یا ویکی

 وبلاگ (blog)ها و ویکی (wiki)ها روش هائی برای به اشتراک گذاری سریع اطلاعات روی سایت بدون نیاز به ابزارهای پیشرفته یا مهارت می باشند.به روز کردن اطلاعات آنها به نسبت دیگر انواع مدارک و یا وب سایت های مرسوم برای افراد آسانتر است.

کاربرد وبلاگ (blog) :

 وبلاگ ها شامل پست هائی از یک شخص یا یک گروه, گهگاه شبیه فهرست مجلات هستند.پست ها بر مبنای تاریخ و به صورت ترتیب زمانی معکوس لیست می شوند. افراد می توانند همانطور که لینکی برای سایت های مشابه, عکس ها و وبلاگ ها می گذارند, درمورد پست ها اظهار نظر کنند.

Image

 سازمان ها می توانند اطلاعاتشان را توسط وبلاگ ها میان کارمندان, شرکا و مشتریان به سرعت به اشتراک بگذارند.

 افراد می توانند به یک موضوع پیچیده نظر داده و ایده بخصوص, مشورت و یا توضیح یک دستورالعمل یا روش جدید را ارائه دهند.برای مثال, اعضای تیم بازاریابی برای ارائه و جمع آوری بازخورد (feedback) یک ایده استراتژیک,تشخیص میزان پیشرفت و موفقیت کارمندان از وبلاگ(blog) استفاده می کنند.

 وبلاگ ها(blog) می توانند توسط ابزارهای ساده قالب بندی که در مرورگرهای وب در دسترس هستند و قدرت ساپورت Activex Control ها را دارند مثل مرورگر اینترنت اکسپلورر ویندوز (IE) بر روی یک پرتال مایکروسافت آفیس sharepoint سرور 2007 ایجاد شوند.شما می توانید همچنین از بعضی ابزارهای پراستفاده و معمول نگارش مثل مایکروسافت word 2007 برای این منظور استفاده کنید.

 خوانندگان وبلاگ ها می توانند درRSS Feed ها عضو شوند بنابراین آنها می توانند در جریان آخرین پست ها و نظرات جدید قرار بگیرند.

کاربرد ویکی (wiki) :

 ویکی(wiki) یک وب سایت است که به کاربران این امکان را می دهد تا دانش تیم, رویدادهای طرح و یا کارهائی که روی یک پروژه گروهی انجام می شود, جمع آوری کنند.افراد می توانند به سادگی مطالب جدید را اضافه کرده و یا در مطالب موجود تغییراتی ایجاد کنند.

Image

1..ارتباط با صفحات موجود.

 2.ارتباط با صفحاتی که بعدا ایجاد خواهد شد.

 برای استفاده از ویکی (Wiki) به ابزارهای بخصوص و دانش طراحی سایت نیاز نیست, برای این منظور یک مرورگر وب (web browser) و یک مجوز (permission) کافی است.افراد می توانند به سادگی به صفحات موجود مطلب اضافه کرده و یا  لینک هائی به صفحات جدید ایجاد کنند.

 در یک ویکی(Wiki) حتی می توان قبل از اینکه صفحات واقعا ایجاد شده باشند, به آن ها لینک داد.برای مثال, ممکن است در حین کار بر روی یک پروژه اعضای گروه احساس کند که به اطلاعات دیگر در مورد آن موضوع خاص نیاز دارند, اما درست در همان لحظه فرصت ایجاد یک صفحه جدید را نداشته باشند, بنابراین می توانند یک لینک ایجاد کنند که این لینک در موقع لزوم جای خودش را به محتویات جدید و لینک های موجود در صفحاتی که بعدا ایجاد خواهند شد, بدهد.

 قابلیت وجود نسخ مختلف (version) برای صفحات ویکی(wiki) وجود دارد, به این معنی که گزارشی وجود دارد که نشان می دهد چگونه مطالب تکمیل خواهد شد.شما می توانید ببینید چه کسی محتویات را تغییر داده, چه زمانی تغییرات اعمال شده است, حتی اگر اشتباهی رخ دهد امکان بازگشت به حالت قبل وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد