اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

نرم افزار کنترل و گردش الکترونیکی مدارک


ایده‌های کلی این راه حل عبارت است از:
- کنترل مدارک مهندسی
- گردش مدارک بین واحدهای فنی
- تولید Transmittalهای داخلی و خارجی
- دریافت نظرات بخشهای مرتبط

سیستم اتوماسیون کنترل و گردش مدارک نیازهای مختلف سازمان شامل موارد ذیل را پاسخ می دهد:
•  سازمانی که دفترهای مختلف آن در تهران و شهرستانها مشغول به کار می باشند و برای سازماندهی و مدیریت مستندات تولیدی نیاز به پیاده سازی سیستم مکانیزه کنترل مستندات مهندسی را دارد.
• نیاز به وجود یک سیستم سریع، دقیق و قابل اطمینان برای کنترل مستندات در سازمان . این سیستم در هر لحظه می‌تواند، فعالیتهای انجام گرفته بر روی یک سند، کارهای باقیمانده، نظرات کارفرما و کلیه اطلاعاتی را که مدیران یا کارشناسان در ارتباط با یک سند خاص نیاز دارند را به آنها بدهد. همچنین امکان ردیابی یک سند از لحظه تولید تا اتمام فعالیتهای لازم بر روی آن جهت ارجاع به کارفرما از طریق این سیستم فراهم می‌باشد.
• با توجه به حجم بالای کار در سازمانها، امکان دسترسی به تاریخچه مدارک در سیستم به مراتب سریعتر و دقیق‌تر از سیستم دستی می‌باشد.
• تهیه گزارشات از عملکرد کارشناسان و مدیران پروژه، در تهیه و ارائه مدارک مهندسی، از مزایای مهم این سیستم می‌باشد.
• امکان صدور ترنسمیتال داخلی بصورت اتوماتیک توسط بخش تولید کننده مدارک و امکان صدور ترنسمیتال خارجی توسط واحد DCC
• نگهداری کلیه مدارک، شامل آخرین ویرایش‌ها و مدارک Superseded در مکانهای مجزا جهت دسترسی‌های بعدی و طبق سلسله مراتب دسترسی قابل تعیین. امکان رؤیت اطلاعات بصورت گزارش‌ باقابلیت فیلترینگ بر روی کلیه فیلدهای اطلاعاتی مدارک، جهت استفاده واحد DCC و سایر بخشهای مهندسی. امکان صدور ترانسمیتال پاسخگویی Return Transmittal (RTS) و پر کردن Comment Sheet های ضمیمه به آن توسط بخشهای دریافت کننده مدرک منضم به ترانسمیتال و پیش‌بینی امکان پاسخگویی از همین طریق توسط کارفرما یا سایر گیرندگان خارجی مدارک.

راه اندازی راه حل های جامع سازمانی

پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی در هر سازمانی پیچیدگی های خاص خود را دارد. در واقع نمی توان به این صورت فکر کرد که با پیاده سازی موفق یک راه حل الکترونیکی در یک سازمان ، می توان آن را به راحتی در سازمانهای دیگر کپی و استفاده نمود. در واقع برای پیاده سازی موفق راه حل های مجازی در سازمانها لازم است که در ابتدا تیم آنالیز در سازمان مستقر شوند و اطلاعات لازم را جمع آوری نمایند. پس از آن با توجه به نیاز سازمان راه حل جامعی ارائه می شود که در یک و یا چند واحد تخصصی eBusiness  فعالیت دارد. گروههای منابع تخصصی eBusiness به این شرح می باشند: 

تجارت الکترونیک eCommerce

آموزش مجازی eLearning

فرایندهای مجازی eProcess

ارتباطات مجازی eRelation

و ...

پس از انجام آنالیز اولیه، آنالیست های نرم افزار کار خود را شروع می نمایند تا بر اساس گزارش ملزومات پروژه نرم افزار را طراحی نمایند.  با مشخص نمودن ماژول های مختلف سیستم و ارتباط آنها با یکدیگر گزارش طراحی سیستم به مدیریت تحویل داده می شود که پس از تایید آن، گروه توسعه و برنامه نویسی کار تولید نرم افزار را شروع می کنند. 

معماری نرم افزاری که برای راه حل های جامع سازمانی در نظر گرفته می شود شامل 5 لایه اصلی است:

   Presentation

         User Interface

Business Logic  

Data Access  

Data Storage / Management 

که هر کدام از این لایه ها کار مخصوص به خود را انجام می دهند. با تقسیم منطقی نرم افزار به 5 لایه اصلی، نرم افزار قابلیت حجم پذیری پیدا می کند و امکان انجام پروژه های بزرگ نرم افزاری مهیا می شود.در کدنویسی راه حل های اختصاصی سازمانها از معماری شی گرا استفاده می گردد که حداکثر قدرت سیستم نمایان شود.  

برای توضیحات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پیاده سازی نرم افزارها در Sharepoint

معرفی محیط های کاری مختلفی که شما در نرم افزار Sharepoint قادر به ایجاد آن می باشید بشرح زیر می باشد:

  • محیط کاری سازمانی : محیط کاری سازمانی محیطی است همیشگی که به اندازه عمر سازمان ادامه خواهد داشت.
  • محیط کاری تیم: محیط کاری تیم به اعضای تیم و سازمان اجازه می دهد که بروی پروژه ای تا انجام نهایی آن کار کنند.
  • محیط کاری نرم افزار: محیط کاری نرم افزار نرم افزارهایی هستند که بر بستر SharePoint قرار گرفته اند.

محیط کاری سازمان و تیم در SharePoint
در نرم افزار Windows SharePoint Services v3 همانند نسخه قبلی آن SharePoint Services v2 شما این امکان را خواهید داشت که برای محیط های سازمانی و محیط های کاری تیم از تم (Theme) های استاندارد که بروی سیستم قرارداده شده است استفاده نمایید.  این تم ها شامل:

  • سایت اعضای تیم
  • محیط های اسناد

و امکانات جدیدی مانند:

  • سایت Blog  :

 سایت Blog موجود در Sharepoint به شما این امکان را می دهد که شما و اعضای تیم شما نظرات خود را بعنوان مقاله در Blog بیاورند و بقیه افراد بتوانند نظرات خود را اعلام نمایند و همینطور خواننده های RSS به بلاگ وصل شوند.

  • سایت Wiki :

Wiki به افراد کمک می کند که بتوانند به راحتی بروی مطلبی در یک صفحه کار کنند و شما براحتی می توانید بفهمید که هر فردی چه تغییراتی را داده است. این روش بسیار خوبی  برای کار گروهی بروی محتوا و ایده پردازی می باشد.
و قسمتهای دیگری مانند:

  • خبرها
  • ارتباطات
  • رویدادها
  • فعالیت ها
  • پیگیری ها
  • و سرویس های دیگری در Sharepoint که به سازمان و تیم های شما برای رسیدن به اهداف خاص سازمان شما کمک می کند.

نکته قابل توجه اینست که از طریق نرم افزار Office  که امروزه بصورت گسترده در سازمانها استفاده می شود و یا از طریق وب می توانید با این محیط ها کار کنید.

ادامه مطلب ...