اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی ERP

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) آخرین راه حلی است که در فناوری اطلاعات برای استفاده در برنامه های  تجاری در نظر گرفته است, نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در صدد ارائه راه حل هایی برای یکپارچه کردن, ساده و موثر کردن عملکرد و جریان اطلاعات شرکت برای همکاری منابع یک سازمان ( نیروی انسانی, مواد, مالی , ماشین آلات) است.

به علاوه در سالهای قبل به این صورت بوده است که اجرای نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) فقط برای شرکت های بزرگ بین المللی و شرکت های سازمانی که هزینه بالایی دارند امکان پذیر بوده است.

امروزه در هند شرکت های زیادی از نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده می کنند و انتظار می رود در آینده نه چندان دور حدود 60%  از شرکت ها از یک یا چند بسته نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده کنند تا به سود رقابتی که مورد نظر دارند برسند.

چون ملزومات تجارت به طور طبیعی پیچیده است اجرای بسته نرم افزاری برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)  به شرکت های تازه تاسیس با توانایی های عملی برای ارزیابی , مهندسی دوباره فرآیندهای تجاری (BPR ( , نقشه برداری تجهیزات تجاری و بومی سازی بسته نرم افزاری برای تجهیزات خاص و مدارک احتیاج دارد.

دیر یا زود یک شرکت مبتدی بی اطلاع از نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) احساس می کند که از دور رقابت کنار گذاشته شده است.

در این مقاله نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) از دیدگاه های مختلف و در فضا های به خصوص که برای شرکت های مبتدی مناسب هستند, بررسی می شود.

 

تکامل تدریجی نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) :

برای رشد در هر محیط تجاری، نیازهای زیر مطرح می شود:

ابتکار در کنترل قیمت
احتیاج به آنالیز قیمت ها/ درآمد تولید یا درآمد پایه مشتری
انعطاف پذیری برای پاسخ دادن به تغییر تجهیزات تجاری
آگاهی زیاد برای گرفتن تصمیمات تجاری
تغییرات در راه های انجام تجارت

دشواری در گرفتن اطلاعات درست و به موقع و فضای نا مناسب برای عملکرد پیچیده تجاری مشکلات , موانعی هستند که در هر تجارت رو به رشدی وجود دارد

  سیستم های اطلاعات مدیریت   MIS
  سیستم های اطلاعاتی یکپارچه IIS
 سیستم های اطلاعاتی اجرایی EIS
 سیستم های اطلاعاتی شرکتی   CIS
 سیستم های کل شرکت    EWS        
برنامه ریزی منابع مواد     MRP
 برنامه ریزی منابع  تولیدی  MRP II 
برنامه ریزی منابع مواد      MRP III

 

نیاز به نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP):

زمان و سرعت رشد نیازهای تجاری یک برنامه یا برنامه های دیگر و سیستم های برنامه ریزی برای برخورداری با این موانع و دستیابی به رشد تجهیزات معرفی می شوند.

بیشتر سازمان های دنیا متوجه شده اند که در تغییر سریع محیط ایجاد و نگهداری بسته نرم افزاری طراحی شده قدیمی که نسخه جدید و به روز آن فراهم شده غیر ممکن است.

درک نیاز های سازمان های کاربری مربوط به تعدادی از  شرکت های نرم افزاری برجسته باعث طراحی نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) شد.

 

ویژگی های  نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP):

برخی خصوصیات کلی و کارهائی که نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) می تواند  برای سیستم های تجاری انجام دهد در زیر آمده است:

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) سیستم های اطلاعاتی که تمام فضاهای عملکرد سیستم (مثل تولید و فروش و پخش, پرداخت, دریافت) پوشش می دهند را برای کمپانی های وسیع یکی می کند.

تهیه فهرست اموال, حساب ها, منابع انسانی و غیره

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) فعالیت های مرکزی شرکت را انجام می دهد و سرویس دهی به مشتری را افزایش می دهد و در نتیجه تصویر ذهنی شرکت را بهبود می بخشد.

 

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) وقفه های اطلاعاتی سراسر سازمان را از بین می برد.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) برای یکپارچگی سیستم ها نه فقط در یک قسمت بلکه در سراسر شرکت هایی که زیر نظر یک مدیریت هستند تولید شده است.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) تنها راه حل برای مدیریت بهتر پروژه است.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) به تولیدات اتوماتیک اجازه استفاده از آخرین تکنولوژی را می دهد مثل: سرمایه انتقالی الکترونیک EFT  , مبادله الکترونیکی داده ها EDI و اینترنت و اینترانت, کنفرانس های ویدیویی و تجارت الکترونیک و غیره

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) بزرگترین مشکلات تجاری ار قبیل کمبود مواد, سرویس های مشتری و مدیریت پرداخت و مشکلات موجود افزایش سودآوری را از بین می برد.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) فقط تجهیزات متداول شرکت ها را مرتب نمی کند، بلکه فرصتی برای بهبود مداوم و جدید کردن عملکرد تجاری فراهم می کند.

 

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) ابزار های هوش تجاری مثل سیستم های پشتیبانی تصمیمات DSS , سیستم های اطلاعات اجرایی و گزارشی EIS ,  جستجوی اطلاعات و سیستم های اخطار اولیه Robot برای قادر ساختن مردم برای تصمیم گیری بهتر و بهبود بخشیدن به عملکردهای تجاری را تولید می کند.

 

اجزای نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP):

فروش و بازاریابی
برنامه ریزی برای  کارفرمایان
برنامه ریزی تجهیزات عمده
برنامه ریزی ظرفیت تجهیزات
صورت حساب مواد
خرید
کنترل روند خرید
محاسبه پرداخت/ دریافت
محاسبات منطقی
مدیریت پذیرش
محاسبات مالی

 

تهیه کنندگان نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP):

تعداد زیادی تهیه کننده نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) در بازار وجود دارد .
تعدادی از شرکت های بین المللی معروف ارائه دهنده تولیدات نرم افزاری برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) عبارتند از:

BANN
CODA
D&K
IBM
JD EDWARDS
MARCARN
ORACLE
PEOPLESOFT
PLATINUM
RAMCO
SAP
SMI
SOFTWARE 2000

 

مهندسی مجدد فرآیند تجاری (BPR) و نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP):

مهندسی مجدد فرآیند های تجاری لازمه پیش رفتن با ابزار قدرتمند برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) است.

قبل از استفاده از نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) باید مطالعه عمیق در زمینه طراحی مجدد فرآیندهای  تجاری داشته باشید.

طراحی مجدد فرآیند های تجاری کمبود های موجود در سیستم را مشخص کرده و و برای بالا بردن بهره وری سازمان تلاش می کند و منابع انسانی را بر اساس قسمت های موجود دوباره سازمان دهی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد