اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

مدیریت محتوای وب

هدف اصلی سیستم محتوای وب (Web Content Management) مایکروسافت, کمک به ارتباط موثر تجاری با کارمندان, شرکا و مشتریان با پروژه از طریق یک شاخه مشترک سازگار و گذاشتن قدرت نشر در دست کاربران تجاری است.

راهکار مدیریت محتوای وب (Web Content Management) سازمان ها را قادر می سازد تا چندین وب سایت و محتوا را برای سایت های چند زبانه (multilingual) و وسایل متحرک (mobile device) به آسانی مدیریت کنند مادامیکه مطمئن شوند که این سایت ها بموقع بروزرسانی شده اند.

در این مقاله به شرح قابلیت های مدیریت محتوای وب (Web Content Management) فراهم شده در آفیس SharePoint Server 2007 می پردازیم.

نوشتن محتوای وب:

راهکار مدیریت محتوای وب (Web Content Management) یک ویرایشگر WYSIWYG مبتنی بر وب(Web-based) غنی دارد که جداول و ابزارها را برای چک کردن املا و انتخاب تصاویر, پشتیبانی می کند.

WISIWYG (what-you-see-is-what-you-get) بدیم معنی است: آنچه می بینید همان چیزی است که بدست می آورید.

نویسندگان می توانند ارتباطات با ارزش بالا, تکه کدهای HTML قابل استفاده مجدد که به عنوان بلاک های ساخته شده خدمت می کنند و به تازه کاران طراحی وب اجازه می دهد, به آسانی صفحات را بچینند, ارتباط برقرار کنند.

کاربران می توانند محتویات را در میان مفاهیم وب بنویسند همچنین می توانند آن را ویرایش کنند.

کاربران می توانند همچنین نویسنده محتوا را از میان محیط آشنای مایکروسافت word انتخاب کنند.

سیستم می تواند تبدیلات سمت سرور (server-side) را برای تبدیل این محتوا به HTML بکار ببرد.

این محصول بهمراه یک برگرداننده برای اسناد Word عرضه می شود و یک چارچوب برای وصل شده به دیگر انواع برگرداننده ها فراهم می کند.

بدلیل اینکه قابلیت مدیریت محتوای وب (Web Content Management) بر اساس بنیاد تکنولوژی ها و محصولات مایکروسافت SharePoint فراهم شده است, قابلیت های کتابخانه برای کاربران در دسترس است تا به آنها اجازه دهد ورود و خروج را ثبت کنند
(Check in/check out) و مطمئن شوند که در یک زمان فقط یک نفر بر روی یک صفحه خاص وب کار می کند.

همچنین امکان تهیه نسخه های متوالی از یک سند (versioning) همکاری در ایجاو خصوصیات محتویات را تسهیل می کند.

از گردش های کاری خارج از محدوده , و مصوبات چندین مرحله ای موازی (parallel) و ترتیبی (serial) توسط پست الکترونیک به طور یکسان که به ایجاد کنندگان محتوا
اجازه و قدرت بررسی موشکافانه در سطوح دلخواه بر روی محتویات و پیش نمایش آن قبل از اینکه بر روی سایت برود را می دهد, پشتیبانی شده است.

Image

تصویر بالا محل نوشتن محتوا بر روی وب سایت را نشان می دهد.

کنترل محتویات به نمایش گذاشته شده و پیمایش:

راهکار مدیریت محتوای وب (Web Content Management) سازمان ها یک کنترل کامل
بر چگونگی نمایش اطلاعات بر روی اینترانت, اکسترانت و سایت های اینترنتی می دهد.

این کنترل کامل شامل قالب های صفحات قابل تغییر که قابلیت انعطاف نمایش, درست همانند صفحات مایکروسافت ASP.NET Master برای پیمایش های قابل انعطاف می دهد, است.

کنترل های پیمایش  (navigation control) فراهم شده است که رفتار آنها می تواند برای برآوردن نیازهای ویژه, اختصاصی شود.

برای مثال, کاربران می توانند از رابط کاربری تنظیمات پیمایش (navigation configuration) برای تنظیم کردن اینکه آیا می خواهند سایتشان از پیمایش های کلی سایت مادر و یا قسمتی از پیمایش های آن ارث ببرد؟اینکه بر زیر مجموعه های این وب سایت چه مکانیسمی اعمال خواهد شد ؟و اینکه آیا اشیاء کنترل پیمایش (Object NavigationControl) در صفحات نمایش داده شوند یا نه؟, استفاده کند.

علاوه بر نمایش سلسله مراتب منطقی وب به صورت پیمایش (navigation) اغلب گذاشتن
قدرت نمایش "لینک های نوشته شده" یا  فعال و غیرفعال کردن لینک هائی که مدیر سایت یا نویسنده بتواند به صورت دستی اضافه کند, مفید است.

برای پشتیبانی از این قابلیت, سیستم راهی برای ایجاد یک یا بیش از یک لینک نوشته شده فراهم می کند که به عنوان لینک های اضافی پیمایش نشان داده خواهد شد.

روش های مبتنی بر Cascading Style Sheet (CSS) ها (که امکان اضافه کردن برگه به سند, شیوه ترکیب برگه های سند و چگونه ظاهر شده صفحه را می دهد) از همه قسمت های سایت امکان کنترل محسوس بر روی ظاهر و محتویات سایت را می دهد.

به منظور نگهداری از شاخه های وب سایت, سیستم روشی را برای جداکردن محتویات صفحه از قالب های صفحه فراهم می کند بنابراین کاربران می توانند بدون نگرانی در مورد دید نهائی و احساس بیننده, بر روی ایجاد محتویات به بهترین شکل ممکن تمرکز کنند.

سیستم به صورت اتوماتیکی محتویات و قالب را با هم ترکیب می کند و صفحه نهائی که نشان داده خواهد شد را تولید می کند.

از آنجائی که کاربران به چندین الگو برای ویژگی های مختلف نیاز خواهند داشت (برای مثال, صفحه محصولات همیشه به تصاویر مرتبط نیاز خواهد داشت نه یک صفحه منتشر شده نهائی که هرگز نیاز به یک تصویر ندارد) سیستم از چندین قالب صفحه پشتیبانی می کند و برای انتشار انواع مختلف صفحه و محتویات در یک قالب ثابت, سیستم روش ها
و زیرساخت های پیمایش اختصاصی را منظور کرده است.

انتشار محتویات وب بر روی اینترانت, اکسترانت و سایت های اینترنت:

یک مدل انتشار چند مرحله ای با یک روش ساده برای انتشار محتویات به چندین سایت برای نویسندگان فراهم شده است:مدیران سایت می توانند به صورت اتوماتیکی صفحات را در وقفه های منظم از سیستم مرحله ای به وب سایت منتشر کنند.

همچنین قابلیت بکارگیری سریع (Quick Deploy) وجود دارد که به نویسندگان اجازه می دهد  فورا بدون نیاز ضروری به کمک گرفتن از اعضاء گروه فن آوری اطلاعات (IT) محتویات را از مرحله تولید به وب سایت منتقل کنند.

این امکان برای محتویاتی مثل خبرها که فورا نیاز به منتشر شدن دارند, مفید است.

این سیستم همچنینی یک مکانیسم سازگار را برای انتشار انواع مختلف محتویات به سایت را فراهم می کند, خواه آنها فردی, پرتال های سازمانی, اکسترانت و یا سایت های اینترنتی باشند.

یکپارچگی فشرده با قابلیت های پرتال در آفیس SharePoint Server 2007 یک تجربه انتشار مستقیم و آسان (straightforward) را تضمین می کند.

نویسندگان, مدیران سایت و مدیران فن آوری اطلاعات (IT) جهت ایجاد و مدیریت محتویات یک مجموعه ابزار متداول برای انواع مختلف سایت دارند و با سیستم های جداگانه سروکار ندارند.

مدیریت تغییرات محتویات برای زبان ها و وسایل:

راهکار مدیریت محتوای وب (Web Content Management) شامل یک سیستم مدیریت تغییرات سایت  (site-variation management) است که کاربران را قادر می سازد تا در چندین فرم مختلف, انتشار چندین زبان و وارد کردن محتویات به وسایل متحرک (mobile device) مدیریت کنند.

مجموعه این ارتباطات و سلسله مراتب محتویات ترجمه شده از قابلیت سایت های چند زبانه پشتیبانی می کند.

در این سیستم مدیریت تغییرات سایت  (site-variation management) , مدیران سایت می توانند مجموعه ای تعریف کنند و یکی از موارد این مجموعه را به عنوان تغییرات مبدا (source variation) انتخاب کنند.

تغییرات در مبدا می تواند به صورت اتوماتیکی و یا به صورت دستی در تغییرات مقصد (target variation) منتشر شود و به این ترتیب این اطمینان داده می شود که تغییرات اعمال شده در مبدا به صورت صحیح با دیگر تغییرات مطابقت داده شده اند.

هنکامی که یک سند در مبدا ایجاد و یا تغییر داده می شود, یک گردش کاری ترجمه توکار  ایجاد می شود که محتویات مرتبط با صفحه را ترجمه کند.

مدیریت محتوای سایت و گسترش آن:

محیط کنترلی جدید مدیران سایت (site manager console) یک محیط مثل جستجوگر فایل
(FileExplorer) را برای دیدن محتویات سایت فراهم می کند.

مدیران سایت می توانند از این واحد کنترلی (console) برای انجام دسته ای عملیات (مثل ارائه برای تصویب)و همچنین در موارد بسیاری, استفاده کنند, درست همانطورکه گزارشات چندین سایت در یک جموعه سایت بخصوص اجرا می شود (برای مثال, دیدن اینکه در حال حاضر چه محتویاتی خارج شده اند).

این واحد کنترلی (console) همچنین محلی برای تنظیمات مدیران سایت و محلی برای جابجائی و کپی محتویات در میان سایت ها است.

هدف از گسترش محتویات, مدیریت محیط هائی است که در آنها به تولیدات و نوشته های  مختلف نیاز می شود.

گسترش محتویات حول و حوش این ایده مدل شده است که مجموعه سایت مبدا واحد می تواند محتویاتش را به چندین مجموعه سایت مقصد گسترش دهد.

مسیر گسترش محتویات راهی برای تعریف ارتباطات میان مبدا و مجموعه سایت مقصد است.

مبدا و مقصد می تواند در مجموعه ای از سرورهای مشابه(same server) و یا مجموعه سرورهای متفاوت(different server) باشند.

یک مجموعه سایت می تواند چندین مسیر خروجی داشته باشد.

هر مسیر یک یا بیش از یک وظیفه دارد که زمانبندی و محدوده عملیات گسترش فردی را تعریف می کند و به مدیران بالاترین درجه انعطاف پذیری را بر روی اینکه چگونه توسعه و گستردی اجرا می شود, ارائه می دهد.

به صورت پیش فرض, وظایف گسترش به صورت افزایشی انجام می شود, تنها از محتویاتی که از آخرین گسترش با موفقیت, تغییر یافته اند , کپی گرفته می شود.

تحویل محتویات به کاربران وب:

سازمان ها می توانند به سرعت یک ظاهر وب را بوسیله الگوهای شروع کننده(startertemplate) برای اینترنت و سایت های اینترانت بر پا کنند.

برای فراهم کردن, یک نمای بهینه از سایت برای کاربران, خصوصی سازی امکان پذیر است که به کاربران اجازه می دهد تا یک تجربه متفاوت از سایت بر اساس اختیارات شان داشته باشند.

حافظه پنهان (caching) تحویل با سرعت بالا را برای سایت های اینترنتی و مزایای یکپارچگی با خروجی های ASP.NET Caching و اشیاء Caching مبتنی بر حافظه, همانطورکه اشیاء Caching مبتنی بر دیسک عناصر محتویات بزرگ مثل تصاویر و اسناد فراهم شده است, میسر می کند.

سیستم جستجوی حجم پذیر به کاربران اجازه می دهد تا به آسانی اطلاعاتی را که در سایت منتشر شده است, پیدا کنند.

پشتیبانی های تعبیه شده ای هم برای دسترسی ناشناس درنظر گرفته شده است.

برای سایت های امن شده, از هویت شناسی های مبتنی بر فرم در برابر تنوع اعضاء سیستم ها پشتیبانی شده است.

همانطورکه از Lightweight Directory Access Protocol(LDAP) حمایت شده, از سرویس Active Directory و Active Directory Application Mode(ADAM) پشتیبانی شده است .

یکپارچگی با سیستم های عضویت اضافه با استفاده از مدل های عضویت توسط ASP.NET فراهم شده است, که آفیس SharePoint Server از آنها به عنوان مکانیسم توسعه استفاده می کند.

سرویس های هویت شناسی SharePoint 2007 از Single Sign-on های مبتنی بر وب (که امکان اتصال اطلاعات هویت شناسی میان سیستم های ویندوزی و غیر ویندوزی را فراهم می کند)پشتیبانی می کند, تا این تضمین وجود داشته باشد که گستردگی های  SharePoint از front-end های وب دسته بندی شده با کارایی برتر و قابلیت اطمینان استفاده می کند.

مدیریت فرم ها:

فرم ها اجزاء کلیدی هر فرآیند تجاری هستند و معمولا برای ضبط و کنترل درستی داده های موجود در این فرآیندها استفاده می شوند.

آنها معمولا پیچیدگی های فرآیند تجاری را که در پشت آنها قرار دارند, پنهان می کنند.

در بخش زیر قابلیت فرم فراهم شده در مایکروسافت آفیس Forms Server 2007 شرح داده خواهد شد.

کمک به کاربران برای بدست آوردن مشتریان, شرکا و تهیه کنندگان:

سازمان می تواند فرم هائی را که با استفاده از انواع مرورگرهای وب موجود پر شوند, ایجاد کند , به تعداد افراد بیشتری اجازه داده شود تا فرآیند تجاری مثل پر کردن یک برنامه کاربردی بازپرداخت وام (loan application) یا ورود درخواست سرویس مشتری را انجام دهند.این عملیات می تواند بر روی اینترنت, اکسترانت و یا اینترنت اتفاق بیفتد.

ساده کردن فرآیندهای تجاری مبتنی بر فرم:

هنگامی که فرم ها با اطلاعات لازم پر می شوند,می تواند برای پردازش به سیستم های مختلف می توانند ارائه شوند.

این سیستم ها شامل کتابخانه های SharePoint و سرویس های وب (web service) مرتبط با سیستم های خط تجاری (Line-Of-Business(LOB)) مثل SAP و Oracle است.

فرم ها می توانند با گردش های کاری تنظیم شده در کتابخانه اسناد SharePoint که فرآیند تجاری را بر روی فرم ایجاد می کند, مرتبط شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد