اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

مرور کلی بر راهکار مدیریت پروژه های سازمانی مایکروسافت

مرور کلی بر راهکار مدیریت پروژه های سازمانی مایکروسافت آفیس( نرم افزار کنترل پروژه):

راهکار مدیریت پروژه های سازمانی (نرم افزار کنترل پروژه (EPM)) پروژه ای مشارکتی end-to-end ای است و در محیط های نگهداری اسناد , مدارک , موجودی ها و اوراق بهادار (portfolio) قابل استفاده است.

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) به سازمان شما کمک می کند تا بر روی همه کارها قابلیت دید , آگاهی و کنترل پیدا کنید و از این طریق تصمیم گیری های بیشتری انجام داده ,در راستای استراتژی های تجاری قرار گرفته ,بیشترین استفاده را از منابع انجام داده , ارزیابی های لازم را انجام داده و در نهایت به شما در افزایش کارایی به نحوه موثری کمک می کند.

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) شامل محصولات زیر از خانواده Microsoft Office Project 2007 است تا برای سازمان ها یک راهکار (end-to-end , Project Portfolio Management(PPM فراهم کند:

مایکروسافت آفیس Project Professional 2007 :

مایکروسافت آفیس Project Professional 2007 شامل همه قابلیت هائی است که در مایکروسافت آفیس Project Standard 2007 وجود داشت.

مایکروسافت آفیس Project Professional 2007 ابزارهای قدرتمند مدیریت و کنترل پروژه را که ترکیبی از قابلیت های استفاده , قدرت و انعطاف پذیری است , ارائه می دهد.بنابراین شما می توانید پروژه ها را به صورت کارآمدتری مدیریت کنید.

شما می توانید بر کارهای پروژه کنترل داشته باشید و از زمانبندی ها و امور مالی مطلع شده و تیم های کاری پروژه را در یک راستا نگه دارید , مادامیکه بتوانید از انتخاب های گزارش گیری قدرتمند که با برنامه های سیستم مایکروسافت آفیس , طرح های هدایت شونده , Wizard ها و الگو ها هماهنگ است , بهره بگیرید.

بعلاوه زمانیکه مایکروسافت آفیس Project Professional 2007 به مایکروسافت آفیس Project Server 2007 وصل می شود , قابلیت های نرم افزار کنترل پروژه (EPM) را هم برای شما فراهم می کند.

مایکروسافت آفیس Project Server 2007 :

مایکروسافت آفیس Project Server 2007 دارای زیر ساخت انعطاف پذیری است که مدیریت منابع , زمانبندی ها , گزارش گیری و قابلیت های همکاری موجود در نرم افزار کنترل پروژه (EPM) را نیز پشتیبانی می کند.

مایکروسافت آفیس Project Server 2007 به سازمان ها قدرت ذخیره سازی پروژه ها و منابع اطلاعاتی در مرکز را می دهد.

مایکروسافت آفیس Project Server 2007 همچنین با سرویس های مایکروسافت ویندوز SharePoint 3.0 در همکاری و قابلیت های مدیریت فایل , یکپارچه شده است و به اعضای گروه کمک می کند تا به طرز کارآمدتری با یکدیگر همکاری کنند.

بعلاوه , بر مبنای وظایف کاربران می توانند به داده ها و کارکردها توسط اینترنت و از طریق مایکروسافت آفیس Project Web Access دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت آفیس Project Portfolio Server 2007 :

مایکروسافت آفیس Project Portfolio Server 2007 یک راهکار مدیریت اسناد , مدارک و موجودی های انعطاف پذیر است که به سازمان ها در تحقق یافتن توانایی های بالقوه شان بوسیله یکی کردن , انتخاب کردن , اداره کردن و تحویل اسنادی که بهترین تناسب را با استراتژی های تجاری شان داشته باشد , کمک می کند.

 

مایکروسافت آفیس Project Portfolio Server 2007 با مایکروسافت آفیس Project Server 2007 یکی شده تا راهکار مدیریت اسناد , مدارک , موجودی ها و اوراق بهادار را در پروژه های end-to-end ای که از طریق مایکروسافت آفیس Project Portfolio Web Access قابل دسترسی است , برای سازمان ها فراهم کند .

 

کلیه کارها را مدیریت و کنترل کنید:

با یک چهارچوب کاری نظارت در میان سازمان ارتباط برقرار کرده و طبق معیارهای مورد نظر کارها طبقه بندی کرده و استانداردی را بوجود آورید.

داده های ضروری را برای کلیه سرمایه های فن آوری اطلاعات (IT) در یک منبع اطلاعاتی مرکزی , جمع آوری کنید.

پروژه ها و برنامه های نگهداری اسناد , مدارک و موجودی ها را به طرز کارآمدی تحویل دهید که به شما در به حداکثر رساندن برگشت سرمایه کمک می کند.

کنترل و وضوح در میان برنامه های نگهداری اسناد و مدارک موجود بدست آورید.

مدیریت کارها را از طریق یک طرح ساده نسبت به برنامه های پیچیده پروژه انجام دهید.

Image

با استفاده از شروط (Stakeholder) ارتباطات و همکاری ها را به طرز کارآمدتری انجام دهید:

ادامه مطلب ...

ارزش تجاری پرتال SharePoint Portal

ارزش تجاری پرتال SharePoint Portal Server 2003

قسمت دوم

ارگانها باید نرم افزارها را از جهات مختلفی برآورد کارآیی بکنند. نه تنها می بایست بررسی شود که آیا این نرم افزار خاص به ازای سرمایه گذاری مشخص کارآیی های لازم را دارا می باشد ، بلکه باید بررسی شود که آیا این نرم افزار در طولانی مدت نیز آیا می تواند جوابگوی اهداف یک صنعت و یا تجارت باشد یا نه. SharePoint Portal Server 2003 این نیاز را برآورده می سازد و بدین ترتیب است که با باز گذاردن دست تصمیم گیرندگان و دست اندرکاران در زمینه های مختلف ، اجزه تصمیم گیری سریع و بازده بالا را می دهد. SharePoint Portal Server 2003 ارزش فعالیت شرکتها را به طرق زیر افزایش می دهد ، اتصال جزایر اطلاعات به یکدیگر

درگیر کردن و یکسو کردن نمونه ها و نرم افزارهای مختلف یک شرکت

اجازه همکاری و درگیری بیشتر کاربران با سیستم جهت ارتقا کل مجموعه

اتصال جزایر اطلاعاتی

خیلی از ارگانها اطلاعات خود را در نقاط مختلف نگه داری می کنند ، اعم از فیلهای اشتراکی ، هارد دیسکهای مختلف و با فرمتهای مختلف در بانکهای اطلاعاتی مختلف. این اطلاعات ارزش بسیاری را در مورد اینکه یک شرکت و یا ارگان چگونه کار می کند و چگونه سیستم آن بهتر می شود را در خود دارد. کاربران لازم است که نقاط مختلفی را جستجو کنند تا به بخشی از این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این کار پیچیده است و اکثرا کاربران قبل از اینکه به نتیجه برسند از ادامه کار صرف نظر می کنند. برای بهبود این سیستم و افزایش کارآیی آن ، ارگانها باید یک نقطه مرکزی و واحد را جهت فراهم کردن دسترسی آسان برای کاربران فراهم کنند. با اتصال جزیره های اطلاعات که اکثرا جدا از یکدیگرند ، SharePoint Portal Server 2003 این قابلیت را به کاربران می دهد که از یک منبع جهت دسترسی به کل سیستم استفاده کنند. در چنین حالتی نتایج موثر تر و دقیق تر از قبل بوده ، تغییرات را سریعتر متوجه می شود و پاسخ سیستم به تغییرات بسیار سریعتر می باشد.

اتصال فرایند های تجاری

هیچ بخشی از یک تجارت در تنهایی و ایزوله بودن هدایت نمی شود و به تنهایی موفق نخواهد بود. با این حال نرم افزارهای بسیاری از پروتکل های اختصاصی استفاده می کنند ، با نرم افزارهای دیگر کار نمی کنند و مشخصات عبور خاص خود را جهت ورود به سیستم احتیاج دارند. امروزه تجارتها و صنایع مختلف به دنبال روشهای متعدد جهت به کارگیری منابع در راستای جمع آوری تمامی منابع شرکت در یک محیط واحد جهت کنترل دقیق تر و به اشتراک گذاردن راحتتر منابع و همچنین بدست آوردن آمار و نتایج صحیحتر. در اکثر مواقع این کار بدون تغییر منابع و سرمایه گذاری های گذشته ، امکان پذیر است. SharePoint Portal Server 2003 اکثر راه حل های کنونی و جدید تکنولوژی را پشتیبانی می کند. از آنها می توان .Net و XML را به اختصار نام برد. این تکنولوژی ها بستر را برای حضور نرم افزارهای دیگر آماده می کنند. با توجه به تکنولوژی "وارد کردن نام کابری یکباره" شما میتوانید کاربران خود را یکباره به تمامی منابع تعریف شده در سطح دسترسی آنها ارجاع دهید. این باعث می شود که پشتیبانی و خدمات برای نرم افزارهای مختلف آسانتر باشد و یک ارگان به راحتی بتواند راه حلهای گذشته را درون سیستم موجود جای داده و هزینه های قبلی از بین نرود.

ادامه مطلب ...

ارائه هوش تجاری توسط پرتال Office SharePoint Server 2007

هوش تجاری(BI) در پرتال Office SharePoint Server 2007 دستیابی و تحلیل اطلاعات در هرلحظه و هرجا را برای تصمیم گیرندگان آسان کرده است. شما می توانید از آخرین و تازه ترین اطلاعات کاری پرسنل ,در هر جائی که کار می کنند, همکاری می کنند و تصمیمی می گیرند خواه پشت میزکارشان باشند و یا بر روی وب مطلع شوید. در حال حاضر, در یک راستا قرارگرفتن اهداف کارمندان با اهداف شرکت, به سادگی ایجاد یک فایل صفحه گسترده و یا گزارش است.

هوش تجاری مبتنی بر برنامه مایکروسافت اکسل:

 سرویس های اکسل بخشی از  برنامه پرتال Office SharePoint Server 2007 اند که با پذیرفتن اشتراک به صورت گسترده, آسان نمودن قابلیت اداره و امنیت, قابلیت استفاده مجدد از مدل های صفحات گسترده, محاسبات توانمند مبتنی بر سرور و واسط های کاربری مبتنی بر وب, قابلیت های برنامه مایکروسافت اکسل 2007 را گسترش داده اند. 

با بکارگیری سرویس های اکسل شما می توانید: 

دسترسی و قابلیت استفاده از صفحات گسترده را از طریق تلفیق صفحات گسترده تعاملی با پورتال های هوش تجاری,  dashboard ها و scorecard ها  , گسترش دهید.

از اطلاعات محرمانه محافظت کنید و یک نسخه صحیح از آن را در سرور نگهداری کنید.

Image

این تصویر دقیقا نشان دهنده یک صفحه کاری برنامه اکسل آفیس 2007 است که مستقیما از برنامه اکسل, در کتابخانه های اسناد  sharePoint ذخیره شده است.  هزینه های پیشرفت را کم کرده و راه رسیدن به بازار را ,با استفاده از وب سرویس هائی که دسترسی به مدل ها و داده های موجود در صفحات گسترده را امکان پذیر کرده اند, اصلاح کنید.  از کتابخانه های وابسته به داده ها  استفاده کرده و از این طریق یک راه آسان برای کاربران که به آنان در به اشتراک گذاشتن, مدیریت کردن و کشف رابطه انبارهای اطلاعاتی خارجی بدون نیاز به داشتن اطلاعات ریز تکنیکی, کمک می کند, فراهم کنید.

 

Image

این تصویر صفحه گسترده برنامه آفیس اکسل 2007 را که توسط سرویس های اکسل استفاده شده است, نشان می دهد

ادامه مطلب ...