اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

قابلیت های گزارش ساز پویا

Advertisement

 
ردیفقابلیت ها و امکانات گزارش ساز پویا Web Based Report Generator
1دارای interface کاملا مبتنی بر تکنولوژی وب ( هم قسمت کاربری و هم قسمت مدیر سیستم )
2طراحی گزارشات مبتنی بر تکنولوژی وب
3عدم استفاده از OCX و یا Activex
4امکان مشاهده گزارشات از راه دور و حتی بر روی اینترنت
5یکپارچگی با موتور تولید فرم و ساخت گزارش از روی فرمهای پر شده
6امکان انتخاب فیلدهای اطلاعاتی مورد نظر از فرمهای طراحی شده در موتور تولید فیلد
7تعریف روابط جدید میان فیلدهای فرمها ( تعریف فیلد جدید )
8امکان انتخاب فیلدهایی که در گزارش ظاهر می شوند.
9امکان تغییر نام فیلدها در گزارش و امکان تعریف فیلتر روی گزارش
10امکان تصحیح، تغییر و تنظیم گزارشات موجود
11امکان تنظیم نمای گزارش مطابق با خواسته های سازمان (Report Template )
12امکان تعیین ترتیب فیلدها در گزارش در نمای ستونی
13امکان تعیین تعداد رکوردها در هر صفحه.
14امکان انجام محاسبات و عملیات جبری بر روی فیلدهای اطلاعاتی.
15امکان ذخیره اطلاعات موجود ( export ) در یک گزارش به یکی از فرمت های XML، Word، Excel، Access.
16امکان طبقه بندی گزارشها در یک ساختار سلسله مراتبی متناسب با موضوع گزارش.
17امکان چاپ گزارش و قابلیت مدیریت کاربران و سطوح دسترسی به اجزاء و امکانات سیستم.
18قابلیت تولید نمودارهای آماری بر حسب فیلدهای اطلاعاتی گزارش ( میله ای ،خطی ،پشته ای . . . )
19استفاده از توابع زبان SQL در تولید فیلدهای گزارشی جدید.
20ذخیره ساختار گزارش در بانک اطلاعاتی و استفاده مجدد از آنها در گزارشات جدید
21امکان اجرای پردازشهای دلخواه ، قبل از اجرای گزارش
22قابلیت ایجاد شاخصهای آماری و شاخصهای بهره وری از اطلاعات موجود در سیستم
23امکان ساخت گزارش از روی بانکهای اطلاعاتی MS-SQL Server
24امکان ساخت گزارش از روی بانکهای اطلاعاتی Oracle
25امکان ساخت گزارش از روی بانکهای اطلاعاتیAccess
26امکان ساخت گزارش از روی بانکهای اطلاعاتیExcel
27وجود راهنماهای کامل کاربری و راهبری
28وجود یکپارچگی واسط کاربری و سیستمی با E-Form Builder
29وجود یکپارچگی واسط کاربری و سیستمی با Workflow Engine
 

اجزای کلیدی مدیریت محتوای سازمانی

شکل زیر نشاندهنده یک سازمان ذهنی از قابلیت های Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی در آفیس SharePoint Server 2007 , پشتیبانی شده توسط نسخه بعدی سرویس های مایکروسافت ویندوز SharePoint و دیگر برنامه های کاربردی مایکروسافت است.

Image

معماری ذخیره سازی متحد:

مایکروسافت Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی بر اساس یک معماری ذخیره سازی ارائه شده است که در میان همه اجزاء Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی رایج است.

این معماری ذخیره سازی از سرویس های آشنای ویندوز SharePoint استفاده می کند که به بخش ها, لیست ها, سایت و مجموعه سایت هائی که از آنها برای تعریف ساختار منابع اطلاعاتی برای ذخیره انواع مختلف مفاهیم استفاده می شود, تجزیه می شود.

مزیتش این است که اعضاء گروه IT سازمان, یک روش دائم برای پیاده سازی و مدیریت منابع اطلاعاتی صرفنظر از راهکار یا نوع محتوا, بوسیله کاهش نگهداری (maintenance) IT و هزینه های آموزش, انجام می شود.

سرویس های متداول:

مایکروسافت Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی یک مجموعه ای از سرویس های متداول است که در میان اجزاء مختلف Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی در دسترس اند.این سرویس شامل گردش های کاری, metadata , خط مشی ها, سرویس های کتابخانه ای, امنیت, همکاری و مدیریت اختیارات اطلاعات,  سرویس های مایکروسافت Excel (قابلیت جدید در SharePoint Server 2007 که به محافظت و اداره صفحات گسترده (spreadsheet) کمک می کند) و جستجو است.

مزیت دیگر این زیر ساخت متحد, مجموعه غنی قابلیت های در دسترس سازگار در میان اجزاء مختلف است.

در نتیجه یک تجدیدنظر/تصویب (review/approval) گردش های کاری برای کاربران که به صورت شریکی در محیط مدیریت اسناد کار می کنند, در دسترس است درست همانطور که برای نویسندگان, کسانی که این محتویات را به محیط مدیریت محتوای وب گسترش می دهند, این امکان وجود دارد.

به طور مشابه, توانائی های مثل ثبت ورود و خروج (check in/check out) , ارائه کردن نسخه متوالی یک محصول (versioning) , نگهداری و رسیدگی به خط مشی ها و جستجو همه با یک روش سازگار در دسترس هستند, خواه سازمان مدیریت اسناد, مدیریت سوابق و یا راهکار مدیریت محتوای وب را پیاده سازی می کند.

این پایداری نیاز کمتری به آموزش مجدد کاربران دارد, همانطورکه اجزاء جدید Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی پیاده سازی می شوند و هر گسترشی مثل گردش های کاری جدید, الگوهای خط مشی و یا رابط های کاربری جستجو که توسعه داده شده اند, می توانند توسط یک سازمان مجدد استفاده شوند.

رابط کاربری:

همانطورکه قبلا اشاره شد, یکی از اهداف طراحی مایکروسافت, قابلیت گسترش رضایت در یک سازمان است.بر همین اساس, توانائی های Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی در آفیس SharePoint Server 2007 در میان ابزارهای آشنائی مثل انواع مختلف مرورگر وب و در سیستم های مایکروسافت آفیس , قابل دستیابی شده است.

هانطورکه قابلیت های Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی با استفاده از نسخه قبلی محصولات مایکروسافت آفیس هم در دسترس است, چند نکته یکپارچه سازی جدید در نرم افزار های سرویس گیرنده (client) سیستم های آفیس 2007 به صورت ویژه برای استفاده توسط کاربران اطلاعاتی طراحی شده است.

این نکات شامل, شروع یک فعالیت گردش کاری در منوی فایل برنامه کاربردی سرویس گیرنده, مطلع کردن کاربران از گردش های کاری نامعلوم میان اسناد موجود, به نمایش گذاشتن خصوصیات برای کاربران در پنل اطلاعاتی اسناد, نمایش سیاست های سایت بر روی اسناد و فایل های کتابخانه ای offline در مایکروسافت آفیس Outlook 2007 .

برنامه های کاربردی سرویس گیرنده third-party , می توانند همچنین با استفاده از سرویس های وب(web service) به قابلیت های مایکروسافت Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی دسترسی داشته باشند.

در بخش بعد به شرح اجزاء مختلف Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی که توسط مایکروسافت فراهم شده است, می پردازیم.

مدیریت اسناد:

مهم نیست که شما در چه بخشی کار می کنید, هر کاربر در میان سازمان با نگرانی های مرتبط با مدیریت اسناد, آشنا خواهد شد.

چرخه حیات میانگین یک سند را درنظربگیرید:یک سند ابتدا ایجاد می شود, سپس ذخیره می شود, سپس ممکن است با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود و یا توسط کاربران دیگر ویرایش شود.نسخه های جدید توسعه داده می شود و همه باید پیگیری و سازماندهی شوند.

مایکروسافت Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی به سازمان کمک می کند تا بوسیله بکارگیری سیاست های مناسب در هر مرحله از چرخه حیات اسناد, اهداف مدیریت اسناد مربوط به خودش را تشخیص دهد.

منابع اطلاعاتی متمرکز شده, کشف اطلاعات را بهبود بخشیده و سیاست ها می تواند تنظیم شوند که خروجی پیگیری اسناد سازمان را که از برچسب ها (label) و بارکدها (barcode) استفاده می کند, تسهیل نمایند.

بعلاوه نتیجه این ذخیره سازی متمرکز شده و مدیریت شده باعث افزایش قابلیت پیش بینی ملزومات ذخیره سازی و محافظت بهتر از اطلاعات در مقابل دسترسی های بدون مجوز و از دست دادن ناآگاهانه, بوسیله فراهم کردن امنیت در سطح هر بخش
(Item-level) و مدیریت اختیارات اطلاعات سمت سرور (server-side) خواهد شد.

قابلیت های مدیریت اسناد در آفیس SharePoint Server 2007 و سرویس های ویندوز SharePoint , تحت کنترل درآوردن تخصص های بهم پیوسته یک سازمان و تسهیل همکاری در میان ورورد و خروج اسناد, کنترل نسخه و گردش های کاری خارج از محدوده برای اتوماتیک کردن فرآیندهای تجدیدنظر/تصویب (review/approval) را برای شما فراهم خواهد کرد.

ثبت و ضبط محتویات:

موفقیت آمیز بودن راهکارهای Enterprise Content Management مدیریت محتوای سازمانی به قابلیت ثبت محتویات به صورت اسناد کاغذی موجود و خواه به صورت الکترونیکی و یا وارد کردن آن به محیط مدیریت شده , بستگی دارد.

یکپارچه سازی با تکنولوژی سوم اسکن و به تصویر در آوردن (imaging) به مفاهیم کاغذی مثل برنامه های کاربردی بازپرداخت وام (loan application) , دعاوی حقوقی و دیگر اسناد اجازه می دهد تا به صورت الکترونیکی در میان کتابخانه ها و در راستای metadata های مورد نیاز برای پردازش های مناسب قرار گیرند.

به منظور تشویق کاربران به ذخیره و بازیابی محتویات از یک مرکز مدیریت شده, سازمان ها می توانند کادرهای مکالمه (dialog box) مربوط به ذخیره فایل (File Open & File Save) را به صورت سفارشی, برای ترقی در این مکان های ذخیره سازی استفاده کنند.

دسته بندی و سازماندهی محتویات:

به منظور مفید تر بودن کاربران در میان سازمان, محتویات باید طبقه بندی شده و به درستی ذخیره و سازماندهی شوند. یک مخزن اطلاعات اسناد مرکزی, منبعی است که با استفاده از یک الگوی مخصوص که برای مخزن اطلاعات مرکزی, بخش هائی از سازمان یا برای کل سازمان طراحی شده است, پیاده سازی شده است.

این سایت های بزرگ معمولا توسط کارمندهای متخصص IT با یک روش سازگار برای همه واحدهای تجاری به منظور سازماندهی و دسته بندی اطلاعات, طراحی شده, پیاده سازی شده و مدیریت می شوند.

>

اغلب سازمان ها مجموعه ای از اسناد را بوجود می آورند که نقش های متفاوت در تجارت و به اشتراک گذاری خصوصیات مشترک (مثل خصوصیاتی که آنها را شرح می دهد سیاست های بکارگرفته شده در آنها و فرآیندهای تجربه شده) را بازی کنند.

برای مثال, شرکت های دارو سازی, گزارش های موقت بالینی ایجاد می کنند و شرکت های تولید کننده دارو مشخصات را تولید می کنند.

محتویات گوناگون, به کاربران اجازه می دهد تا مجموعه اسناد را بر اساس رفتارهای به اشتراک گذارشته شده و بکارگیری metadata سازگار برای دسته بندی, تعریف کنند.

هر نوع محتوا, می تواند مشخص کننده یک الگوی سند, یک طرح, نمایش و ویرایش فرم ها, سیاست ها, فرایندهای گردش کار و یا حتی رفتارهای سفارشی شده, باشد.

بعضی انواع متداول محتوا, مثل Dublin Core Standard Document وجود دارد که خارج از محدوده عملکردهای این نرم افزار است.

استفاده از یک روش برای استاندارد کردن این خصوصیات در میان کتابخانه های متفاوت و سایت ها در یک سازمان , یک روش استاندارد برای دسته بندی محتویات, فراهم می کند.

Image

 تصویر بالا نشاندهنده یک منبع اطلاعاتی سند مدیریت شده است, که مکانی برای ذخیره سازی محتویات سازمانی می باشد

ادامه مطلب ...

ده مزیت راهکار کنترل پروژه سازمانی مایکروسافت آفیس

راهکار کنترل پروژه های سازمانی (نرم افزار کنترل پروژه (EPM) )پروژه ای مشارکتی end-to-end ای است که در محیط های مدارک و اسناد مدیریتی (portfolio) اجرا می شود.

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) به سازمان شما کمک می کند تا بر روی همه کارها قابلیت دید , آگاهی و کنترل پیدا کنید و از این طریق تصمیم گیری های بیشتری انجام داده ,در راستای استراتژی های تجاری قرار گرفته ,بیشترین استفاده را از منابع انجام داده , ارزیابی های لازم را انجام داده و در نهایت به شما در افزایش کارایی به نحوه موثری کمک می کند.

 

1.پروسه های نظارتی را اتوماتیک و یکسان سازی کنید:

به منظور کنترل بهتر امور در چرخه حیات پروژه , گردش های کاری چندگانه برای هر موضوع در پروژه تعریف کرده و آنها را از طرح به مرحله پیاده سازی ارسال کنید.نتیجه این کارصرف هزینه کمتر , دوره های زمانی کوتاه تر و کیفیت بهتراست.

2.همه سرمایه های به کار رفته را در یک منبع اطلاعاتی مرکزی ثبت و ضبط کنید:

برای بهبود میدان دید و کنترل , سرمایه های تجاری و فن آوری اطلاعات (IT) را تثبیت کنید.

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) شما را قادر می سازد تا پروسه های قابل تکرار را در قالب الگوها اجرا کرده و از این طریق جمع آوری اطلاعات را در میان سازمان کاراتر و استاندارد کنید.

متمرکز کردن داده در پروژه , تحلیل سرمایه ها , منابع و زمانبندی ها را آسان کنید , درست همانطور که روند دیگر داده ها و وضعیت گزارش های مفید را تسهیل کردید.

3. به استراتژی های تجاری اولویت داده و آنها را با سرمایه مقایسه کنید:

برای تعریف و اولویت دادن به پروژه های تجاری از تکنیک های تجربه شده برای دوره های برنامه ریزی آینده ,دستیابی سریع به اهداف ضروری و همچنین ارزیابی کارآمدتر از رقبای سرمایه ای , از چند بعد استفاده کنید.

Image

4.اسناد مدیریتی انتخاب شده را با استراتژی های تجاری تراز کنید:

بهینه سازی را اجرا کنید , چه بسا طرح هائی را که برای یکی کردن , تعادل و انتخاب سند مدیریتی بهینه تحت نوسانات هزینه ای , محدودیتهای تجاری انتخاب می کنید بهترین اتحاد را با استراتژی های تجاری سازمان شما داشته باشند.

از مزایای تکنیک های تحلیلی اسناد مدیریتی که به شناخت و شکست محدودیت هائی که از رسیدن سند مدیریتی به سرحد کارایی ممانعت می کند , بهره بگیرید.

5. منابع را به صورت کارآمدتری مدیریت کنید:

در صورت تفهیم نشدن حجم کار در پروژه های بلند مدت , تجربه های شرکت از دوره های کوتاه مدت خارج از چرخه , هزینه های سربار , از دست رفتن دانش و تضعیف روحیه کارکنان , ناکافی خواهد بود.

با ایجاد شفافیت در همه قراردادهای کاری و قابلیت های منابع آفیسProject Server 2007 , به شما کمک می شود تا در طرحی که برای منابع ایجاد کرده اید , استخدام نیروی جدید و منابع خارجی را با اهداف بلند مدت تجاری تراز کنید.

6. همکاری و هماهنگ سازی را به آسانی انجام دهید:

مطمئن شوید که گروهها اهداف مشترک و کارهایشان را با یکدیگر به طرز کارآمدی به اشتراک می گذارند , این مسئله در هنگام بزرگ شدن سازمان از لحاظ جغرافیایی و تفاوت فرهنگی , بسیار حائز اهمیت است.

دسترسی مبتنی بر وب سریع و بموقع به اطلاعات حساس تجاری که توسط نرم افزار کنترل پروژه (EPM) ذخیره می شوند به این معنی است که گروهها می توانند اطلاعات را به اشتراک گذاشته و همکاری آسانتری را با تکمیل وظایف و قابل حمل بودن آنها و تعدیل کردن فعالیت ها داشته و به سرعت با تغییرات و به روز رسانی ها منطبق شوند.

7. انجام اسناد مدیریتی را پیگیری و اندازه گیری کنید:

پروژه ها , برنامه ها , بازدهی برنامه ها را در طول پروژه , به طرز کارآمدی پیگیری و اندازه گیری کنید تا قابلیت دید پیدا کرده و در تشخیص موارد بالقوه و تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید.

به شما اطمینان داده می شود که بیشترین برگشت سرمایه (ROI) و بهترین بازده قابل استفاده را داشته باشید.

Image

8. بیشتر از تکنولوژی سرمایه موجود استفاده کنید:

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) بر اساس مایکروسافت SQL Server و سرویس های ویندوز SharePoint ساخته شده است , بنابراین شما می توانید در این تکنولوژی های مایکروسافت مهارت های بیشتری کسب کنید.

نرم افزار کنترل پروژه (EPM) همچنین شامل تجمع با سیستم های مایکروسافت آفیس , برنامه های کاربردی ERP و زیر ساخت همکاری مایکروسافت است , این قابلیت به کاربران امکان تحویل داده ها به نرم افزار کنترل پروژه آفیس را هنگام کار با برنامه های آشنائی مثل Outlook یا SharePoint می دهد.

9. با برنامه های کاربردی تجاری تجمع تنگاتنگ دارد:

ادامه مطلب ...