اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

اتوماسیون اداری - SharePoint

اتوماسیون مکاتبات اداری - اتوماسیون اداری - sharepoint

مزیت بکارگیری امکان وب پارت (Web Part) توسط Sharepoint

مزیت بکارگیری امکان وب پارت (Web Part) توسط Sharepoint

سفارشی کردن ظاهر صفحات وب سایت از طریق افزودن وب پارت(Web Part):

 هر کاربر عضو, پس از ورود می تواند جزئیات مختلف قابل نمایش در پرتال Sharepoint را آن چنان مطابق میل خود تنظیم کند که ظاهری کاملا متفاوت با ظاهر صفحه قابل مشاهده برای کاربر دیگر داشته باشد.این عمل از طریق چیدن سلیقه ای عناصر صفحه موسوم به وب پارت(Web Part) صورت می گیرد.

اگر شما مجوز ویرایش صفحات سایت را دارید, می توانید برای سفارشی کردن سایت به منظور نمایش تصاویر,نمودارها(chart) , لیست اسناد,نماهای سفارشی از داده های تجاری و ...از وب پارت (Web Part) استفاده کنید.

بسته به نوع وب پارت(Web Part) کاربران قادر خواهند بود با داده های موجود کار کرده و یا داده ها را از طریق مرورگر (browser) ویرایش کنند.

وب پارت(Web Part) ها و صفحات وب پارت(Web Part Page) چه هستند:

 وب پارت(Web Part) یک واحد قابل تفکیک (modular) از اطلاعات است که چارچوب اصلی اش مجموعه ای از صفحات سایت است.

 یک صفحه وب پارت به سادگی یک صفحه وب متشکل از چندین وب پارت(Web Part) است. برای مثال, صفحه خانگی (home page) سایت تیم بازاریابی یک صفحه وب پارت است که شامل وب پارت هائی با نام اخبار (Announcement) , تقویم و لینک ها است.

شما می توانید یک صفحه وب پارت خالی ایجاد کرده سپس برای آن قالبی(layout) انتخاب کنید که محل قرار گیری عناصر صفحه را نشان می دهد.

 در ادامه وب پارت های روی یک صفحه وب پارت(Web Part Page) به صورت نموداری نشان داده شده:

Image 1.

 

1.بخشی از Web Part شامل یک Web Part مجزا

 2. بخشی از Web Part شامل دو Web Part

راه های استفاده از Web Part:

راه های استفاده از Web Part:

پرتال مایکروسافت آفیس sharepoint سرور 2007 شامل تعدادی وب پارت(Web Part) حاضر و آماده برای استفاده روی سایت شما است. نحوه نمایش وب پارت(Web Part) ها به نوع الگوئی که شما برای سایت استفاده کرده اید,لیست ها, کتابخانه ها (library) و دیگر وب پارت های موجود بر روی سایت شما بستگی دارد. هنگامی که شما یک لیست یا کتابخانه(library) بوجود می آوردید یک Web Part هم نام به طور خودکار ساخته می شود.

برای مثال, اگر شما یک کتابخانه با نام کتابخانه قرارداد ایجاد کنید یک وب پارت با نام وب پارت قرارداد ساخته خواهد شد.

وب پارت(Web Part)یک نما از داده های کتابخانه ای که شما ساخته اید, نشان می دهد. شما می توانید نحوه نمایش وب پارت را بدون تغییر دادن کتابخانه مربوطه تغییر دهید.

 به صورت پیش فرض, تیم شما برای تحت پوشش در آوردن لیست ها و کتابخانه ها,اخبار (Announcement) , تقویم ها, لینک ها, اسناد به اشتراک گذاشته, فعالیت ها و تالار گفتگوهای تیمی (Team Discussion) وب پارت هائی دارد.

اگر شما مجوز (permission) ویرایش صفحات سایت را دارید, زمانی که صفحه در حالت ویرایش (Edit Mode) است می توانید با انتخاب منوی Site Action و سپس انتخاب گزینه Edit Page , وب پارتی به صفحه اضافه کرده و یا در وب پارت های موجود تغییری ایجاد کنید.

 این تصویر یک Web Part را در حالت ویرایش نشان می دهد.

Image

در حالت ویرایش (Edit Mode) شمامی توانید توسط کلیک کردن منوی <!--[if !vml]--><!--[endif]-->  Web Part را ویرایش کنید.

شما توسط کشیدن و رها کردن (drag) می توانید وب پارت ها را بین نقاط مختلف جابجا کنید.

 برای اضافه کردن Web Part ها روی نوار(Add a Web Part) که در بالای منطقه Web Part قرار گرفته , کلیک کرده و سپس وب پارت های درخواستی را از کادر محاوره (Add a Web Part) انتخاب کنید.

Image

 یک کاربرد رایج وب پارت(Web Part)نمایش نماهای خلاصه شده از لیست ها و کتابخانه هائی(library) که در هرجای سایت شما وجود دارد, است.

 برای مثال, شما می توانید هر زمان که مایل به دیدن لیست فعالیت ها (Task list) در صفحه هستید, آن ها را در صفحه وارد (insert) کنید. هر زمان که داده های موجود در لیست فعالیت ها (Task list) تغییر کند, این تغییرات در هر نمونه از وب پارت ها روی همه صفحات, انعکاس پیدا می کند.

 چنانچه مایلید در مجاورت لیست فعالیت ها (Task list) مندرجات لیست های دیگر نشان داده شود, می توانید وب پارت(Web Part) های هر دو لیست را در یک صفحه وارد کنید و بدینوسیله اطلاعات هر دو لیست را با یکدیگر ادغام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد