مدیریت محتوای وب(Web Content Management) توسط آفیس Sharepoint: |
چنانچه درصدد برقراری ارتباطات موثرتر با کارکنان, شرکا و مشتریان هستید, قابلیت های مدیریت محتوای وب(Web Content Management) ارائه شده توسط آفیس Sharepoint سرور 2007 را دست کم نگیرید.
آفیس Sharepoint سرور 2007 با ساده کردن روش های ایجاد, تایید و انتشار(publish) محتویات وب توانسته سرعت انتشار اطلاعات به محیط هائی چون اینترانت(Intranet) , اکسترانت(extranet) و دیگر سایت های اینترنتی را بالا برده و در عین حال سازگاری محتویات سایت ها با یکدیگر را حفظ نماید.
مدیریت محتوای وب(Web Content Management) چیست؟
به منظور ایجاد, انتشار(publish) و کنترل مجموعه عظیم و در حال تغییر(dynamic) اطلاعات می توانید از قابلیت های مدیریت محتوای وب(Web Content Management) که خود یک بخش از قابلیت مدیریت محتوای سازمانی(Enterprise Content Management) است, استفاده کنید.
آفیس Sharepoint سرور 2007 با وجود قابلیت مدیریت محتوای سازمانی(Enterprise Content Management) می تواند در هرچه ساده تر کردن و موثرتر کردن عملیات ایجاد و انتشار(publish) سایت های وب, به شما کمک کند.
اعضای گروه بازاریابی برای ایجاد سایت های چند زبانه و جذب مشتریان جهانی از مزیت های گوناگون مدیریت محتوای وب(Web Content Management) بهره می گیرند.
آفیس Sharepoint سرور 2007 یکسانی ساختار این سایت ها را با دیگر صفحات سایت های زیر مجموعه تضمین می کند. اگر صاحب(owner) سایت بازاریابی بخواهد یک صفحه جدید به سایت اصلی اضافه کند, علاوه بر اینکه زبان محتویات منتشر شده به همان صورت حفظ می شود, به صورت اتومات یک صفحه با همین مشخصات به سایت های جهانی افزوده خواهد شد.
امکاناتی که در صورت استفاده از مزایای مدیریت محتوای وب(Web Content Management) با آن روبرو خواهید شد:
• مدیریت محتویات گوناگون برای استفاده در وسائل(device) مختلف.
• انتشار(publish) محتویات به اینترانت(Intranet) , اکسترانت (extranet) و سایت های اینترنتی
• وجود یک محیط WYSISYG , در این محیط امکان ویرایش مستقیم متون و تصاویر توسط مولفان وجود داشته و برای تغییرات, بازخورد عینی و فوری پیش بینی شده است.
• می توانید برای تبدیل فایل های word 2007 , InfoPath و XML از مبدل سند(Document Converter) استفاده کنید.
• برای تضمین اینکه محتویات, پیش از انتشار(publish) مرور خواهند شد, می توانید یک فرِآیند تایید(Approval process) بر پا کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت مدیریت محتوای وب(Web Content Management) می توانید به مقاله های دیگر این سایت مراجعه کنید.
سیستم کنترل اسناد(Document Management) چیست ؟
قابلیت کنترل اسناد(Document Management) ارائه شده توسط آفیس Sharepoint سرور 2007 به شما در ایجاد,ساماندهی وکشف اسناد سازمانی کمک شایانی می کند. استراتژی های بهسازی سیستم کنترل اسناد(Document Management) موجود در آفیس Sharepoint سرور 2007 کارائی این سیستم را از دیگر سیستم ها متمایز کرده است.
تغییر ساختارهای سازمانی, در نگاه اول امری هزینه بردار و نیازمند گذر زمان است.اما ظهور سیستم های ارگانیکی مثل سیستم کنترل اسناد(Document Management) حرکتی بنیادین در امر تحول سازمانی محسوب می شود. با اینحال,اجرای سیستم یکپارچه الکترونیکی کنترل اسناد(Document Management) مستلزم مشارکت همه افراد سازمان, اعم از کارکنان, متخصصان و مدیران سازمان است.
سیستم کنترل اسناد(Document Management) رابطه بین بخش های انسانی و فنی خود را مشترکا بهینه سازی می کند.
دیگر مزایای سیستم کنترل اسناد(Document Management):
• تشخیص مشکلات, بواسطه قابلیت چرخه های کاری تایید (Approval Workflow)
• افزایش مهارت ها در زمینه ارتباطات شخصی و فرآیندهای گروهی
• مشارکت واقعی اعضاء در پیشبرد اهداف سازمان
• مشکل گشایی تیمی (brainstorming)
• توسعه مدیریت تیمی به شیوه ای اثر بخش